Mihăiță era pe punctul de a o trage de codițe pe Andreea când, ușa se deschise și intră tovarășa învățătoare. Speriat și jenat se retrăsese la locul său, rugându-se ca doamna să nu fi văzut ce avea de gând să facă. Rugile se pare că i-au fost ascultate, de vreme ce fosta doamnă și actuala domnișoară, Morgana Goldenberg, îl ignoră, după care izbi catalogul soios pe catedră și se îndreptă absentă către geam.
Bombonica 1 se ridică și dădu raportul: „Bună ziua tovarășa învățatoare, efectivul clasei a II-a B este complet, niciun școlar nu este absent astăzi.” Colegii au numit-o Bombonica 1, numele ei fiind de fapt Păunescu Bombonica, dar pentru a nu fi confundată cu Bombonica Moraru, colegii școlari, încă fără de cravate de pionieri, i-au zis Bombonica 1, cealaltă se înțelege c-a primit extensia 2. Morgana mormăi ceva ce aducea a mulțumesc și continuă să se uite în gol pe geam.
Bombonica 1 se ridică și dădu raportul: „Bună ziua tovarășa învățatoare, efectivul clasei a II-a B este complet, niciun școlar nu este absent astăzi.” Colegii au numit-o Bombonica 1, numele ei fiind de fapt Păunescu Bombonica, dar pentru a nu fi confundată cu Bombonica Moraru, colegii școlari, încă fără de cravate de pionieri, i-au zis Bombonica 1, cealaltă se înțelege c-a primit extensia 2. Morgana mormăi ceva ce aducea a mulțumesc și continuă să se uite în gol pe geam.
Profitând de absența psihică a învățătoarei, Romanița Teverescu Guiță începu să-l înțepe cu stiloul pe Tudor Verescu, colegul de bancă, în felul acesta își manifesta ea simpatia pentru cel ce se ocupa de abonamentele la revista Șoimii Patriei și, după cum stăteau treburile, se va ocupa și de abonamentele la Cutezătorii pe viitor. Cam acestea erau personajele demne de luat în seamă prin prisma legăturilor cu tovarășa Morgana Goldenberg și, prin cea a evidențierii față de restul școlarilor din efectivul complet al clasei a II-a B.
Tovarășa Morgana suferea de melancolie de câteva zile, de când, din auzite, mai întâi, și, mai apoi, din observații indirecte, a înțeles că relația de aproape 2 ani de concubinaj cu Viorel se apropie de sfârșit, din cauze de nestatornicie sufletească. Tot marasmul sentimental ce-l încerca i se trăgea de la amicul concubinului, Crin, mai precis de la obiceiul acestuia de a frecventa localuri în cadrul cărora tinerele cochete și cu atitudine atentează la statutul de oameni serioși al tovarășilor încă nesemnatari pe certificate de căsătorie. Și era așa de-aproape să-l încripționeze pe-un certificat pe Viorel! Păcat! De-a lungul timpului a mai avut relații conjugale cu tovarăși cu stare. Primul a fost Victor. Erau amândoi tineri și relația n-a ținut. A urmat Radu. Nici cu el n-a stat mult. Mugur a fost marea iubire. A fost și căsătorită cu el aproape un an. S-au despărțit din cauza lui, nu a ei. Apoi au urmat Adrian, Călin, Emil , și-acum Viorel. Și era cât pe ce să fie din nou doamnă. Păcat, mare păcat! Oftă, și se-ntoarse spre clasă.
-Da, deci ce-am avut ca temă pentru astăzi la ... matematică?
Andreea se agita cu mâna sus sperând ca tovarășa să o aleagă pe ea să răspundă. Cu un gest de lehamite, Morgana îi îndeplini dorința.
-Noi, pentru astăzi, am avut de scris ca temă pentru acasă, exercițiile 2, 3 ,5 și 7 de la pagina 24 din manual și, suplimentar, din culegerea de probleme am avut exercițiile 6 și 8 de la pagina 43.
- Aha, bine, stai jos.
Adreea s-a așezat, dar mâna tot sus i-a rămas. Cu un gest de iritare învățătoarea îi făcu semn să vorbească.
-Noi, astăzi, avem în orar la prima oră Citire.
-Așa și, nu tot eu am făcut orarul, stai jos vacă încălțată! Uită-te la ea! S-a găsit cine să-mi zică ce să fac! Ia ieși tu la tablă și fă, de la pagina ... 52, exercițiul ... 11. Citește-l cu voce tare!
Speriată de ce făcuse, Andreea își luă culegerea și se îndreptă spre tablă, nu înainte de a surprinde priviri încurajatoare de la Mihăiță și aruncăturile răutăcioase ale Bombonicei 1 și Romaniței. Ajunsă la tablă, începu să citească:
- Un excavator trebuie să exca-ve-ze o cantitate de piatră pentru extrage 2 măsuri de mi-ne-reu, minereu, de aur. Pentru o măsură trebuie să folosească trei găleți de cianură necesară pentru ex-tra-ge-rea, extragerea, aurului. Cele trei găleți sunt folosite la spălarea a 4 cupe de piatră excavată. Prima întrebare:
Câte cupe de piatră trebuie să excaveze excava-to-rul, excavatorul? A doua întrebare:
Câte găleți de cianură vor fi folosite pentru obți-ne-rea a două măsuri de aur?
A treia întrebare:
Câte găleți de cianură se vor folosi pentru îndepl-ni-rea planului dacă 2 dintre el vor fi vărsate acciden-tal, accidental?
-Bine, ia creta și rezolvă problema, nu sta și te uita la mine!
Andreea se uita speriată la problemă, apoi la tablă și mai apoi la cretă. Ea era bună la citire, citea cel mai repede, la matematică era printre cei slabi. Se pricepea bine doar la numărat și socotit bani, mai ales în ziua de salariu, când părinții îi dădeau bani să-și cumpere suc, înghețată, pufuleți sau ce se mai găsea în ziua respectivă la alimentară. La numărat bani erau bune și Bombonica 1 și Romanița, bun la aceasta era și Mihăiță, dar la probleme așa de complicate cu trei întrebări ... poate doar Tudor să se priceapă că el e cel mai bun la socotit, mai ales la socotit abonamente. Mihăița, Bombonica 1, Andreea și Romanița erau copii excelenți la citit orice li se punea în față, la repetat după ce cineva le citea ce să repete, la chestiuni de genul acestora, nu la matematici grele ce implicau judecată. Speriați de problemă erau cu toții pitiți, trei în bănci, și a patra, după cretă.
- Ei hai, că ne-apucă noaptea, îi dai drumu` odată?!
De emoție, Andreea, își făcut dungi de cretă pe uniformă, pe tablă mâzgălii doar ceva ce semăna a „Rezolvare:”, și-atât.
-Mergi la loc, vită încălțată! Poate te mai aud vreodată că-mi atragi atenția! Cine iese la tablă? Nimeni? Se uită spre Tudor.
Acesta dădu din cap descumpănit și se uită în caiet. El se pricepea la socotit abonamente, în rest era slăbuț până și la socotit banii. Nu știe cum, dar mai tot timpul rămânea dator cu câte-o gumă Cincin sau Turbo, sau cu câte-n puiuț de ciocolată. Acum era prea greu, ... trei întrebări!
-Bine, o voi rezolva eu. Voi scrieți ceea ce scriu eu pe tablă și apoi citiți cu voce tare.
Morgana Goldenberg începu să scrie pe tablă. Ochii îi erau ațintiți spre nicăieri. De ieri, de când aflase despre Viorel și tinerele cu tupeu, simțea c-a slăbit mai mult decât la orice cură încercată. Se vedea, alături de Viorel, doamnă, cu ditamai verigheta de aur pe mână, la casa soțului stăpână, fără drept de apel. Termină problema de rezolvat, terminară și copii de copiat și-acum citeau cu voce tare rezolvarea. La asta se pricepeau de minune.
Ascultându-i cum repetă, cumințiți după muștruluiala aplicată Andreei, își dădu seama că nu-i totul pierdut și c-o muștruluială bine aplicată, cu repetări după repetări de rezolvări de probleme pentru copii mai grei de cap, cum era și cazul lui Viorel, poate, poate va reuși să-i smulgă o semnătură pe certificat. Înviorată de-acest gând ieși val-vârtej din clasă îndreptându-se spre cancelarie pentru a-l suna pe Viorel. În urma ei rămâneau școlarii clasei a II-a B, repetând cu voce tare, în cor, ce le scrisese ea pe tablă.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu