La jumătatea anului îmi luam rămas bun de la dl Rus, după demisia sa. Tot ce a putut produce Ioan Rus la cârma transporturilor a fost o hartă desenată, planuri mărețe concretizate doar pe hârtie și 20 de km de autostradă demolată (vezi aici).
Acum, la demiterea personajului numit Narcis Neaga, demn urmaș al domnilor Rus și Șova în materie de a nu realiza nimic, îi urăm mult noroc, deoartece va avea nevoie la vizitele la DNA.
De la înființare până la demisia lui Neaga, CNADNR-ul a mâncat aproape 15 miliarde de euro (vezi aici), iar realizările se văd. Acum a fost înlocuit cu directorul de la Metrorex - un fel de CNADNR cu stații sub pământ ce trebuie demolate ca să încapă metrourile. Nu știu ce va face dl Homor la CNADNR, că n-am auzit să fi revoluționat achizițiile la Metrorex, după gafa cu metrourile prea late pentru a încăpea în stațiile de metrou. Trebuie spus că lui nu i se poate imputa această achiziție, contractul fiind semnat anterior venirii sale în companie. Totuși, e bine de știut că dl Homor e un om al sistemului, adică vine de la o mașină de tocat bani aiurea cum e Metrorex-ul și accede la un nivel superior, la CNADNR, intrând într-o sferă superioară, în care banii se evaporă pur și simplu, iar în urmă rămân doar autostrăzi pe hărtie sau, în cel mai bun caz, demolate.
Mult succes dlui Homor în a conduce tumoarea CNADNR! Acolo au rămas toți directorașii ce fac și desfac vrute și nevrute și la final rezultă kilometri de infrastructură cu minus. De ei nu s-a atins nimeni. Șeful d-voastră, dl Cioloș, ne zice că vrea să impună standarde în sistemul public, iar angajații să fie plătiți în funcție de performanță. Sunt curios ce cu ce performanțe se pot lăuda șefii rămași de la CNADNR.
La începutul anului, invitat fiind la o emisiune, am zis (vezi aici) că dl Rus vorbește aiurea când ne zice că se vor termina anul acesta 52 de km de autostradă. Am avut dreptate. Culmea e că, același domn Rus ne amenința că în 2016 vom inaugura încă vreo sută și ceva de kilometri de autostradă. Acum realizăm că oricine ar veni la ministerul transporturilor nu poate face nimic în materie de autostrăzi, pentru că e imediat trombonit de cei de la CNADNR. În această companie a nu face nimic, dar a cheltui cu nemiluita e deja o cultură organizațională. Abia acum, când toată lumea țipă, DNA-ul se face că se uită peste contracte. A căzut un cap, dar vor crește altele fără îndoială, pentru că ce se naște din CNADNR ne costă mult, nu se vede și oricând e cineva dispus să preia locul șefului căzut în dizgrație.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu