1,356 lei e suma cu care fiecare român trebuie să contribuie pentru ca sculptura lui Brâncuși să rămână aici. Așa, s-o vadă doar Ion, Gheorghe și Vasile! Să fie mândri de ea! Să creștem cu elan patriotic turismul la Târgu Jiu, iar de la baza Coloanei Infinitului, românule - tu, fiu de dac, când îți vei ridica privirea spre bolta sprijinită de Coloană, să-l vezi pe Iohannis cum se dă cu avionul proaspăt achiziționat.
Noi rămânem cuminți și pe pământ, iar El e-n aer și Bahamas îl așteaptă. Un înțelept de la coadă la covrigii Luca zicea bine: „În viață, unii are, alții n-are și alții stă la coadă la covrigi, iar cu un leu treizeci și șase de bani, nu-ți iei nici măcar un covrig Luca, așa că, intri în categoria celor ce n-are”.
Cât costă avionul lui Iohannis?
Cam 100 de milioane de euro ar costa avioanele lui Iohannis, pentru că nu vrea doar unul, ci mai multe. Cică așa e practica europeană, decât să n-ajungă, mai bine să-ntreacă. Dacă așa e practica europeană, cine suntem noi să ne punem de-a curmezișul? Cum să se simtă prost dl Iohannis când dă ochii cu ceilalți lideri, între două vacanțe și trei delegări de reprezentare la întrunirile UE lui Cioloș. O fi el președinte în penultimul stat al UE după PIB-ul pe cap de locuitor și primul stat după procentul de săraci în populația generală, dar una-i una și alta-i alta, iar obrazul subțire cu cheltuială se ține.
Ok, dacă statul dă 100 de milioane de euro pe un avion mai mare și unul mai mic, de rezervă, de ce nu are 6 milioane de euro pentru Cumințenia Pământului?
În cazul cumpărării avioanelor, scuza folosită e că administrația prezidențială dă aproape 2 milioane de euro anual numai pentru închirierea de aeronave (bugetul pentru deplasări externe în 2016 este de 8 milioane lei, echivalent a 1,8 milioane euro). Deci, la aceste sume plătite anual, sau chiar, să zicem, la unele duble, ar dura cam 50 ani?! să se amortizeze investiția de 100 de milioane de euro. De fapt, perioada ar fi și mai lungă, dacă ținem cont de mentenanța avioanelor, de personalul angajat, de costurile asociate fiecărei deplasări (combustibil, taxe de aeroport, etc.). Deci, e probabil ca aeronavele, care nu sunt noi, să fie amortizate în vreo șaizeci de ani, în varianta optimistă. Ce avion poate funcționa atâta timp?! La momentul actual, se închiriază avioane, iar costurile anuale sunt mai mici decât amortizarea anuală a investiției de 100 milioane de euro ce s-a hotărât în CSAT. Chiar dacă avionul sau avioanele ar fi folosite și de premier, perioada de amortizare tot n-ar scădea sub treizeci de ani. Deci, suma nu poate fi amortizată. Continuând să închiriezi aeronave, nu ai grijă de mentenanță, de echipaj, de tot ce ține de logistica deplasărilor. E adevărat că suferi la capitolul mândrie, dar asta e, ești șeful unui stat sărac. Ghinion, obișnuiește-te cu asta, noi ne-am obișnuit deja!
De ce vrea administrația avioane, dacă e mai ieftin și fără prea multe bătăi de cap modul de operare actual?
Ca să se dea Iohannis mare în fața liderilor europeni? Ce, ăia nu știu cât de peticiți în fund sunt pantalonii noștri? Ne crește respectul de sine ca popor dacă Iohannis aterizează în Madeira cu Air Force Unu?
În tot acest peisaj, să nu-ți vină să dai de pământ, fără cumințenie, cu tehnocrații ce fac chetă publică pentru o operă de artă, în timp ce șeful statului bagă mâna până la cot în buget, pentru că n-are chef să mai călătorască în vacanțe cu avioane închiriate?
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu