Eurostatul a publicat săptămâna trecută un studiu referitor la folosirea internetului în general și la folosirea pentru cumpărăturile online în special în anul 2016.
Datele studiului ne arată că în România, țara care se vrea a fi plină de Silicon Valley-uri, doar 66% dintre persoane intervievate au folosit internetul în ultimile 12 luni înainte de realizarea studiului și doar 12% au folosit internetul pentru face cumpărături din magazinele online. Raportând procentul celor ce-au făcut cumpărături online la cei care au folosit internetul în ultimul an, ne rezultă că doar 18% dintre românii care au folosit internetul în ultimile 12 luni au făcut și cumpărături online.
Media UE în privința folosirii internetului în ultimile 12 luni e de 84%, iar a folosirii internetului pentru cumpărăturile online e de 55% (vezi tabelul din imagine). Rezultă, așadar, că 65% dintre cei ce-au folosit serviciile de internet în ultimile 12 luni făcut și cumpărături online.
Cum stau românii față de ceilalți europeni la capitolul folosirii internetului?
Prost. Conform rezultatelor studiului, românii sunt pe penultimul loc între statele UE în privința procentului persoanelor care au declarat că au folosit internetul în ultimile 12 luni (66% - vezi tabelul din imagine). În urma noastră sunt doar bulgarii (62%). Luxemburg (98%), Danemarca (97%), Marea Britanie (95%) și Suedia (95%) sunt statele cu cele mai mari procente ale persoanelor intervievate care au folosit internetul în ultimile 12 luni. Cu procente mici, dar înaintea noastră și a bulgarilor, sunt protughezii (71%), italienii (71%) și grecii (70%).
La ce capitole suntem pe ultimul loc din UE?
Suntem pe ultimul loc în privința ponderii persoanelor care au folosit internetul în ultimile 12 luni pentru a face cumpărături online. Doar 12% din persoanele participante la studiu au declarat că au făcut cumpărături online în ultimile 12 luni. Bulgarii, cu 17%, sunt în fața noastră. Cele mai mari procente se înregistrează în Marea Britanie (83%), Danemarca (82%) și Luxemburg (78% - vezi tabelul din imagine).
Tot pe ultimul loc suntem și în privința procentului de cumpărători online din totalul celor care au folosit internetul în ultimile 12 luni (18%). Bulgarii, cu un procent de 27% sunt din nou în fața noastră. În Marea Britanie (87%), Danemarca (85%) și Germania (81%) sunt cele mai mari procente ale cumpărătorilor ce-au făcut cumpărături online raportat la cei care au utilizat internetul în ultimile 12 luni.
Faptul că există o efervescență a domeniului IT în România în ultimii ani nu pare a avea un impact deosebit asupra comportamentui general al populației. Suntem reticenți la folosirea internetului, dar și mai reticenți la cumpărăturile online.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu