În prima parte a anului curent, traficul total de pasageri (intern și internațional) de pe aeroporturile românești a ajuns la 9,94 milioane. Cifra ne arată o creștere a traficului total de 7% față de aceeași perioadă a anului trecut (vezi tabelul din imagine).
Dintre cei 9,94 milioane de pasageri înregistrați în prima parte a anului, 1,33 milioane (13,4%) reprezintă partea de trafic intern. Cifra e ușor mai scăzută decât cea înregistrată în semestrul I din 2017, când s-au înregistrat 1,34 milioane de pasageri pe cursele interne. Cel mai probabil, scăderea ușoară a numărului de pasageri pe cursele interne a survenit în urma anulării unor curse interne. Asta ne arată că doar traficul internațional a dus la creșterea de 7% din prima parte a anului, numărul pasagerilor înregistrați crescând de la 7,91 milioane la 8,61 milioane (8,8%).
Datele INS-ului ne arată că ritmul de creștere a traficului total de pe aeroporturile românești s-a domolit, iar creșteri de genul celor din anii anteriori vor fi greu de atins (vezi aici creșterile traficului pe aeroporturi din anii anteriori).
Ce aeroporturi au înregistrat cele mai mari valori ale traficului de pasageri în primul semestru al anului și cum arată creșterile față de anii anteriori?
Aeroportul Henri - Coandă București (Otopeni) a înregistrat cel mai mare trafic, numărul total al pasagerilor (curse internaționale și interne) fiind de 6,33 milioane, în creștere cu 7% față de aceeași perioadă a anului trecut (vezi tabelul din imagine). Din datele INS-ului nu ne dăm seama dacă mai există activitate pe Aeroportul Băneasa, de vreme ce, datele aferente regiunii capitalei sunt aceleași cu cele ale Otopeniului, prin asta înțelegând că pe Băneasa nu s-a înregistrat activitate comercială în prima parte a anului.
Al doilea aeroport al țării, după traficul din prima parte a anului curent, e Aeroportul Cluj-Napoca, cu un trafic total de aproape 1,3 milioane pasageri, în creștere cu 6% față de aceeași perioadă a anului trecut.
Locul trei e ocupat de Aeroportul Traian Vuia - Timișoara, cu un trafic total de pasageri de 731 mii pasageri, în scădere cu 4% față de aceeași perioadă a anului trecut. Multe din cursele interne ce s-au anulat în prima parte a anului au fost de pe acest aeroport.
Locurile 4 și 5 în topul aeroporturilor după traficul de pasageri din primul semestru al anului sunt ocupate de aeroporturile Iași (524 mii) și Sibiu (252 mii - vezi tabelul din imagine), ambele cu cifre în creștere față de anul trecut, de 3%, respectiv 10%.
Cele mai mari creșteri în valori absolute ale traficului de pasageri din prima parte a anului față de aceeași perioadă a anului curent le-au înregistrat aeroporturile Henri-Coandă București (+417,2 mii pasageri), Cluj-Napoca (+77,3 mii), Oradea (+73,4 mii), Ștefan cel Mare Suceava (+61,7 mii) și Craiova (+41,3 mii - vezi tabelul din imagine).
Dintre aeroporturile cu trafic semnificativ (mai mare de 100 de mii), cele mai mari creșteri procentuale ale traficului de pasageri față de primul semestru din 2017 le-au înregistrat aeroporturile Oradea (+ 134%), Ștefan cel Mare Suceava (+63%) și Craiova (+22% - vezi tabelul din imagine).
Datele traficului de pasageri din prima parte a anului ne arată o temperare a creșterii de trafic la nivelul întregii țări, iar la nivel de teritoriu ne arată că unele aeroporturi mai mici taie din potențialul de creștere al aeroporturilor mari. Aeroportul Oradea înregistrează o creștere a traficului accelerată, preluând o parte din pasagerii care până în urma cu un an foloseau Aeroportul Cluj-Napoca. Același fenomen se întâmplă în est, unde Aeroportul Suceava a preluat o parte din pasagerii ce foloseau în trecut Aeroportul Iași.
Dacă la începutul anului, după publicarea datelor privind traficul de pasageri din anul 2017 (vezi aici datele), părea că anul acesta vom ajunge la un trafic total de pasageri de 23 - 24 milioane, după datele de la jumătatea anului, putem estima un trafic total apropiat de valoarea de 22 milioane pasageri.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu